November 2017 - Reisverslagen van RiNique v.d. Dolder - WaarBenJij.nu November 2017 - Reisverslagen van RiNique v.d. Dolder - WaarBenJij.nu

November 2017

De vlucht naar Mombasa was langer dan verwacht want ons toestel vanuit NBO had vertraging wegens een panne. Na een super toffe KLM vlucht met geweldige service en vriendelijke stewardessen, in het Nederlands en heerlijk eten, een ijsje, etc ect waren ook de immigratiedienst en de douane erg vriendelijk. Wij mocht (op mijn verzoek met mijn multi entry visum) en de diplomatenrij aanschuiven.

In Mombasa aangekomen stond Steve niet te wachten…..potverdrie , hij dacht dat we om 1u PM aankwamen terwijl ik duidelijk gezegd had kort na middernacht. Uiteindelijk waren we dus pas om 04:00 ‘thuis’ , even laat als ik thuis vertrokken ben.

De papa van Ndurya is niet helemaal gezond, zijn enkels zijn enorm dik en hij zei me dat hij naar mama gaat binnenkort. Zijn vrouw, die begraven ligt 10 meter van zijn hut. De SAMboom staat er (bijna als enige !!!) prachtig bij.

Paul en ik zouden even boodschappen doen en even een sim-kaart halen voor hem.

Met de pikipiki waren we snel in het dorp, maar in de Safaricom shop…. We hebben na een behoorlijke tijd (niet getimed maar leek zeker een uur) eindelijk de enige mevrouw in Kilifi die sim kaarten kan registreren te pakken (ze was er niet vrijdag) is haar internet ermee gestopt net als wij aan de beurt zijn.

Dus ik stuur Paul naar de winkel (want hij was het wachten beu) terwijl ik met haar heel de boel reset. Gewoon ‘’TJAKKA’’ alle elektriciteit uit. Van de modem, de pc en de laptop. Maar ook na alles heropstarten en inloggen werkte het nog niet, dus heb ik mijn telefoonnummer achter gelaten zodat ze me zou kunnen bellen.
Ik was het beu en heb na mijn kikapu te vullen met veel fruit, Ndurya naar huis gestuurd met de brommer en ben zelf in Kilifi Club een Krest gaan drinken. Paul zou volgen als hij zijn meegebrachte telefoon verkocht had.

Bij thuiskomst bleek dat de bestelde Gamba’s nog niet waren geleverd (dat had ik al verwacht je aan zo’n lage prijs heeft die ze nooit kunnen vinden) en dus heb ik Lena en Johan gevraagd om naar Kilifi club te komen om te eten.

We hebben meer dan 1 uur gewacht en toen ik ging zeggen dat we nog 5 minuten zouden wachten was het eten er opeens.

Na het eten ben ik met de pikipiki naar huis gegaan en de wageni zijn terug gewandeld langs het strand.

Zo was het alweer 14:00…

Vanmiddag nog veel gezwommen en na een lekkere maaltijd gerummikubbed.

dudu, leuk idee !
kilifi creek
kittens in kilifi club

Click to share on Twitter (Opens in new window)Click to share on Google+ (Opens in new window)Share on Facebook (Opens in new window)Click to email (Opens in new window)Click to share on WhatsApp (Opens in new window)

Posted in KENYA | 2 Comments
Oceaan dag
Posted on 29/11/2016 by M.M
Geen regen vandaag. Het was laag water om 09:00 dus perfect om te gaan snorkelen. Voor Johan was dit de eerste keer. George van de buren en Ndurya gaan mee omdat zij als vissers de oceaan goed kennen.

We hebben veel mooie vissen gezien en Johan vond het een leuke ervaring. Zeker voor herhaling vatbaar. Ik heb van thuis een recept mee om sea-urchins klaar te maken met een of andere lekkere saus en Paul heeft (web) er een heel aantal verzameld toen wij al ‘’aan wal’’ waren.

Het resultaat van heet beestje levend te koken en open te maken was niet denderend.
Dus dit is een eenmalig experiment.

De rest van de dag ben ik wel gestraft voor het ‘’opeten van een sea-urchin’’ idee want ik heb 1 van hun stekels in mijn voet gehad en ben ook gestoken door een wesp.

Paul is verliefd. Hij vindt het hier geweldig…. Bovendien heeft hij on s massage-les gegeven. Ik was het eerste vrijwillige slachtoffer

RiNique

Mijn Europese naam is Monique mijn Keniaanse naam is Mwende. Ik ben de helft van Rinique. Rik is mijn man, zonder zijn steun zou ik dit niet kunnen doen. Al 45 jaar loop ik op deze wereld rond. Ik ben geboren in Nederland maar heb er niet lang gewoond. Mijn vader had een baan die ons voor lange termijnen naar het buitenland bracht, ik heb in Zuid-Afrika, Kenya, Soedan en Saudi-Arabie gewoond. In Kenya heb ik mijn hart verloren, ik voel me daar thuis. Sinds ik getrouwd ben beperken de buitenlandreizen zich tot de schoolvakanties van mijn (5) kinderen. We gaan de laatste 8 jaar alleen nog naar Kenya, omdat we in Kenya alles vinden wat we zoeken en veel goede vrienden hebben daar. Kenya is van al onze bezochte landen de top favoriet omdat : (Tunesia,Egypt,Sri Lanka,Namibië, Rwanda ...) •de bevolking ongelofelijk vriendelijk en welgezind is •de natuur onbeschrijfelijk mooi is •het eten zeer lekker en betaalbaar is (vooral het fruit !!) •het weer altijd goed is •je veel mensen met weinig heel blij kan maken •het ongelofelijk gezond is •je elke reis weer beseft dat we het als werkmensen helemaal niet slecht hebben in ons eigen landje...we ons hier vaak druk maken om niets De kinderen zijn nu groot en kunnen makkelijk 1 a 2 weken zonder mama. Ik ben vrij om mijn eigen ding te doen en ik wil graag vaak naar Kenya. Ook omdat ik daarmee de mensen die me nauw aan het hart liggen steun : als ze geen bezoekers hebben, hebben ze geen extra inkomen. Heb zo al een 8-tal reizen gedaan met gasten en ze waren stuk voor stuk tof. Zie de foto's en filmpjes. Je kan verschillende mensen opbellen/raadplegen, stuur ene berichtje : antwoord verzekerd.